Ведення товарного обліку в магазині — це фундаментальний процес, від якого залежить контроль за залишками, прибутком, витратами та прийняття управлінських рішень.
Що втрачає бізнес без системного обліку?
Без ведення товарного обліку складно відрізнити прибутковий товар від збиткового, здійснити правильне ціноутворення, швидко масштабуватися. Правильний облік товарів забезпечує уникнення нестач популярних товарів та надлишку залежаних, які заморожують оборотні кошти. Крім того, чіткий облік залишків дозволяє уникнути крадіжок з боку персоналу та швидко виявляти помилки або ж неправомірні дії з їх боку.
Як помилки впливають на прибуток та клієнтів?
Досить часто власники товарного бізнесу допускаються помилок при веденні обліку товарів, що призводить до хаосу, втрати клієнтів, а від цього і втрати прибутку та можливостей зростання. Розглянемо основні з них:
Помилка №1: Відсутність повноцінного обліку.
До чого це призводить?
Облік ведеться вручну в блокноті або в Excel. Він є лише частковим, тобто фіксується тільки прихід товару та виручка, яку отримали, без фіксації кожної продажі, списань, інших витрат бізнесу. Використання таблиць призводить до дублювання записів, помилок спричиненими людським фактором, відсутності відповідального.
Як уникнути помилки?
Щоб налаштувати облік необхідно обрати функціональну CRM для магазину, яка дозволить фіксувати всі операції та їх виконавців, контролювати задвоєння товарів, списуватиме залишки згідно партійного обліку та показуватиме реальний стан вашого бізнесу.
Помилка №2: Неактуальні залишки на складі.
В чому полягає проблема?
Неправильна організація обліку товарів призводить до того, що реальні запаси на складі не відповідають обліковим. Ви та ваші менеджери не бачать реальної картини, що призводить до невірних закупівель, відмов клієнтам через відсутність товару в наявності, втрати контролю.
Рішення проблеми.
Щоб залишки були актуальними вам потрібна автоматизація обліку, що забезпечує синхронізацію складу в режимі реального часу. Це дозволить вам робити закупівлі товару згідно залишків та потреб, клієнтам буде запропоновано ті товари, які є на складі, а якщо ви продаєте онлайн, то на платформах також відображатиметься завжди актуальна наявність товару. Більше того програма для автоматизації обліку має мати легкий та зручний функціонал проведення інвентаризації, щоб виявляти невідповідність залишків, якщо були порушення з боку працівників.
Помилка №3: Нераціональне формування ціни.
До чого це призводить?
Правильне формування цін у магазині має критично важливе значення для успіху бізнесу. Ціна є одним із головних факторів, який впливає на маржу прибутку. Встановленням низької ціни ви ризикуєте втратити прибуток, а якщо вона занадто висока можете втратити клієнтів.
Як допомагає уникнути проблеми CRM?
З використанням CRM для магазину встановлення цін може бути автоматичним, враховувати як закупівельну ціну товару так і додаткові витрати на їх закупку. Крім того, правильно керуючи ціноутворенням ви зможете стимулювати продаж певних позицій за рахунок знижок, уникати затримки на складах та при цьому мати прибуток.
Помилка №4: Вибір програмного забезпечення, з яким складно розширювати бізнес.
В чому полягає проблема?
Будь-який підприємець прагне до зростання прибутків, масштабування свого бізнесу. У сфері торгівлі це проявляється відкриттям додаткових точок продажу, іншого виду бізнесу або ж виходом на онлайн-платформи для додаткових продаж. Тому при виборі програми обліку важливо враховувати чи має вона функціонал для цього. Адже використання різних програм для різних напрямків призводить до додаткових витрат, неузгодженості по товарам та залишкам.
Для прикладу, зараз досить часто зустрічаються кейси, коли маючи роздрібну торгову точку, яка автоматизована програмою обліку, власник вирішує розпочати продаж онлайн на Prom, Хорошоп чи взагалі розробляє власний сайт. Наявна програма обліку не має інтеграцій, функціоналу опрацювання замовлень, тому власник шукає для онлайн-продаж іншу систему, за яку потрібно окремо сплачувати. Але розпочавши роботу приходить розуміння, що залишки мають вивантажуватися на сайт актуальні, тобто ті які є в магазині і на які впливають ще й офлайн-продажі. Щоб синхронізувати роботу двох систем потрібно наймати програміста, який це зможе зробити, що знову ж таки призводить до витрат.
Рішення проблеми.
Найкращим варіантом в даному випадку є перехід на програму обліку, яка має можливість поєднувати в собі різні сфери бізнесу. Є можливість зручно вести не одну точку, а навіть мережі. Мати можливість продавати онлайн, тобто наявні інтеграції з платформами для отримання та опрацювання замовлень клієнтів.
Помилка №5: Відсутність звітності та аналітики.
Якими є наслідки роботи без аналітики?
Щоб приймати рішення на основі фактів бізнесу потрібна чітка та доступна аналітика. Без неї управління перетворюється на інтуїцію та здогади, що може коштувати дорого. Адже не маючи аналітики по товарам ви не знаєте, який з них продається найкраще та не встигаєте вчасно поповнювати його на складі. Або ж навпаки гроші вкладаються в товар, який втратив ріст у продажах, в результаті він залежується на складі і щоб його продати приходиться робити акцію та недоотримувати прибуток. Самостійно формувати звіти в Excel можливо, але це досить трудозатратно. Тим більше товарний бізнес динамічний і звіти також мають динамічно змінюватися.
Як уникнути негативних наслідків?
Вести товарний облік у системі, яка формує всі необхідні звіти автоматично. Вони мають формуватися у розрізі різноманітних фільтрів. Тобто не лише аналізувати продажі та прибутки по товарах, щоб розуміти який краще продається, але й по менеджерах, які ці продажі здійснили, щоб запроваджувати для них системи мотивації. Аналітика по каналах продаж дозволить вам приймати стратегічні рішення щодо того, який напрямок розвивати, а який не потребує вкладень.
Програма обліку торгівлі DNTrade допоможе вам уникнути описаних вище помилок
Адже дана CRM для магазину має:
- повноцінний функціонал складського обліку, що дозволить вам проводити не лише операції приходу та продажу, але й переміщення, списання, повернення, інвентаризації тощо;
- можливість роботи з будь-якого пристрою, так як вона є хмарною і залишки товарів ви завжди бачитимете актуальні в режимі реального часу;
- автоматичне ціноутворення, функціонал врахування додаткових витрат у собівартість товару та контроль продажу товару менше мінімальної націнки;
- налаштування різноманітних програм лояльності та акцій, які дозволять утримувати наявних клієнтів та залучати нових;
- можливість ведення багатьох точок продажу в одній системі, більше того можна вести різноплановий бізнес в одній програмі, а також здійснювати онлайн-продажі;
- сучасну звітність та аналітику, яка дасть вам змогу приймати обґрунтовані рішення, зменшувати витрати, збільшувати прибутковість і покращувати обслуговування клієнтів.
Готові уникнути помилок?
Скористайтесь безкоштовним пробним місяцем користування DNTrade. І пам’ятайте, що без чіткого товарного обліку ви не керуєте магазином — ви лише реагуєте на хаос. Позбудьтесь хаосу – автоматизуйте бізнес разом з DNTrade.