Як CRM допомагає фізичному магазину продавати більше

Всім відоме основне правило природи “Виживає найсильніший”, але потрібно чітко розуміти, що для бізнесу воно не актуальне, натомість ви повинні керуватися принципом гнучкості і вмінням швидко реагувати на зміни – тобто адаптуватися.

Розрізняють 2 типи підприємців: ті, які намагаються не відставати від інших, дублюючи чужу поведінку і чужі рішення, і ті, хто диктує свої правила на ринку, не боїться ризикувати, пробувати нове і шукає найкращі рішення для свого бізнесу. Результатом перших, як правило, в ідеальному варіанті, може бути стабільність доходів і певний рівень розвитку. Другий тип підприємців характеризуватиметься постійним збільшенням доходів, зменшення витрат за рахунок автоматизації процесів та готовністю до змін. Ким бути, обираєте лише ви, але пам’ятайте що своєрідним ключем до успіху в сучасному світі, незважаючи до якого типу підприємців належите ви, є CRM.

CRM для роздрібного магазину

Що таке CRM-система та як вона працює?

CRM (Customer Relationship Management) — це як особистий помічник, який:

  • знає, скільки товару залишилось на складі, коли і за скільки його купили та продали;
  • пам’ятає всі витрати, рухи коштів і залишки;
  • зберігає історію кожного клієнта: хто, коли і що купував;
  • проводить аналітику всього бізнесу і показує слабкі місця;
  • автоматизує ти систематизує продажі, збільшуючи пропускний потік клієнтів.

Якщо у вас є хоча б 10 клієнтів на день — без CRM ви втрачаєте гроші.

Більшість підприємців рано чи пізно приходять до CRM. Одні — після десятка пропущених клієнтів і втрати контролю над запасами. Інші — одразу, ще на старті бізнесу. І саме другі сьогодні на крок попереду.

Основні функції CRM для рітейлу

Основа успішного бізнесу – це розуміння, що саме відбувається в ньому, які процеси проходять і його кінцевий результат. 

Давайте розглянемо приклад одного нашого клієнта, який розгублений прийшов до нас, щоб врятувати свій бізнес. У нього склалась ситуація, що по зовнішнім ознакам ніби все добре, продажі йшли, була виручка, але на оплату постачальникам і заробітну плату не вистачало. Весь час потрібно було вкладати кошти із додаткових джерел і бізнес не міг обслуговувати сам себе. Встановивши програму обліку DNTrade було налаштовано всі бізнес-процеси, весь товарооблік та грошовий потік. 

Через деякий час було виявлено неправильні націнки на товари, які призводили до продажів нижче собівартості. Ця ситуація склалась тому, що через складний виробничий процес з одним калькулятором складно порахувати собівартість виготовленої продукції з урахуванням всіх додаткових витрат. А також зарплата співробітників була завищеною по співвідношенню до виготовленої продукції.

Що дає функціонал  CRM для магазину – це знання скільки товару у вас на складі, скільки закуплено та продано, який прибуток зароблено, скільки понесено додаткових витрат від оплати світла, оредни, зарплати тощо, які кошти надходили та виплачувались, що клієнти купують, коли і в якій кількості. Тому основна мета функціональної CRM системи – це відповіді на ваші запитання.

Ведення обліку в онлайн та офлайн магазині. Чим вони відрізняються?

онлайн продаж

Деякі підприємці, не маючи власного фізичного магазину, починають продажі онлайн на власному сайті або маркетплейсі. Але при рості бізнесу потрібно не лише опрацьовувати замовлення, але й мати певні товарні запаси і розуміти, що є на складі, а чого не має. Це дозволить уникнути непорозумінь, які можуть виникати при продажі на сайті того чого немає.Всі ці проблеми має вирішити CRM система, яка буде завантажувати актуальні ціни та залишки, отримувати замовлення і вести подальші операції із замовленням. Також наявність фізичного складу, на якому лежить товар і за який платяться гроші за світло, оренду, зарплата комірнику, в більшості випадків призводить до ідеї відкриття фізичного магазину на місці складу. 

Інша ситуація коли підприємець має власний магазин і хоче збільшити свої продажі через онлайн площадки. В цьому випадку він повинен мати функціональне вікно касира, всі документи оприбуткування та реалізації товарів, а також можливість синхронізації з маркетплейсами чи власним сайтом. 

І ті і інші з часом приходять до одного спільного знаменника – це продаж офлайн та онлайн. Тому важливо обирати саме таку CRM систему, яка може закривати функціонал онлайн та офлайн продажів при рості вашого бізнесу.

Основні проблеми в роботі фізичного магазину

В більшості кейсів наших клієнтів основними проблемами в роботі офлайн магазину є ручний облік товарів, відсутність історії покупок та неефективна робота персоналу. Коли ведеться облік в зошиті чи Excel не можливо вести облік кожного товару окремо, в цьому випадку ведеться облік сум. На яку суму товару закуплено та на яку продано. Різницю рахують як чистий прибуток. В такому випадку неможливо знати, який товар потрібно закупити та за яку суму він в дійсності продається. Більшість кейсів наших клієнтів показують, що якщо не знайшли якийсь вид товару на полиці – це означає, що його немає, хоча в дійсності він десь є під полками, в куточку, чи коробках, і як наслідок  це призводить до завершення його терміну придатності та витрат.

Як CRM вирішує ці проблеми

Як зазначалось вище основна мета CRM системи – це відповіді. При правильному обліку в будь-який момент часу, в будь-якому місці ви повинні знати, що у вас є на складі, а чого не має, в якій кількості та по якій ціні реалізується. Скільки повинен здати грошей в касу касир та які покупці у вас купують товар. Ви знаєте коли та як створювати акції, які націнки краще зробити та хто із менеджерів краще продає. 

Переваги впровадження CRM у фізичному магазині

В результаті впровадження хорошої та функціональної програми обліку ви отримаєте:

  • Збільшення середнього чеку.
  • Зменшення втрат товару.
  • Покращення сервісу лояльності.
  • Приріст прибутків через зменшення помилок та крадіжок.
  • Повну аналітику вашого бізнесу в будь-який момент.

Чому DNTrade — оптимальний вибір для автоматизації магазину

Для будь-якого бізнесу важливим критерієм є швидкість запуску, ціна та можливості. Програма обліку DNTrade має простий та інтуїтивно зрозумілий інтерфейс. Ви отримуєте робочу базу з можливістю безкоштовного користування 1 місяць за 1 хвилину. Не потрібно встановлювати додаткові програми чи купувати сервер. Можливе поступове розширення бізнесу від 1 магазину до безкінечності, без будь-яких змін для вас. Можливість продавати офлайн та онлайн в будь-який момент часу. Кваліфікована підтримка без вихідних. Все в одному рішенні!

Тому, дорогий читач, питання до тебе, хто ти?

Той, хто іде в ногу з часом, хоче розуміти куди іде його бізнес та знає, що та як потрібно змінювати. Чи той, хто довіриться долі і буде пливти за течією без можливості зрозуміти куди ця течія несе.

Спробуйте безкоштовну демо-версію DNTrade та обери правильний шлях. Стань успішним, разом з DNTrade.

Прокрутка до верху